Albacete EM
Albacete, Spanien EM
Fredag d. 22.10.2010
Fri træning 1
Vi var ankommet onsdag og jeg havde kigget meget på film af banen, jeg havde været ude og løbe banen torsdag så jeg var helt klar til første træning.
I første træning var det vigtigste at få lært banen, så jeg kørte næsten hele passet uden pause.
Allerede efter 30 minutter begyndte jeg at finde nogle gode linjer rundt på banen.
Jeg begyndte at få lidt problemer med dækkene til sidst i passet men det var ikke så slemt.
Det største problem var manglende effekt så jeg tabte meget ud af svingene og ned af langsiden.
Fri træning 2
I anden frie træning kendte jeg banen, og nu gjaldt det om at bygge tempo op.
Jeg begyndte at køre hurtigere og hurtigere, men samtidig blev mine dæk problemer større og jeg begyndte at skride på begge hjul.
Lørdag 23.10.2010
Kvalifikation 1
I første kvalifikation havde vi ændret lidt på affjedring og fjernet lidt af presset på fordækket så det måske kunne holde lidt længere, det hjalp også men nu begyndte baghjulet at skride og jeg mistede greb på begge dæk til sidst.
I første kval endte jeg sidst pga. de mange problemer.
Kvalifikation 2
I anden kvalifikation vidste jeg at jeg måtte give noget mere gas, 42 kører var på banen og kun de 38 hurtigste fik lov at starte racet.
Jeg fik problemer igen tidligt i passet men måtte holde på for at komme ned på bedre tider så jeg kunne komme inden for de 38 hurtigste og være sikker på at få lov at starte.
Jeg fik presset mig selv ned på lige akkurat en 38 plads og var derfor sikker på at få lov at starte.
Søndag 24.10.2010
Warm-up
I warm-up gik det ikke godt, jeg kørte 3 sving og så lavede jeg en highsider pga. vand på bagdækket og fik derfor ikke kørt mere inden racet.
Vandet kom fra slangen der fører vandet fra køleren til motoren.
Løbet
Jeg startede på en af de sidste pladser og fik lavet en meget dårlig start så jeg lå sidst nede i første sving.
Løbet var 18 omgange så jeg havde massere tid til at komme op.
Jeg begyndte stille og roligt og få kørt mig op. Jeg lå sammen med en anden Honda kører fra Tyskland og vi kørte os stille og roligt lidt op gennem feltet.
Vi endte på 33 pladsen og lå der og kæmpede, jeg tog ham i svingene og han gik forbi på langsiden.
Efter 5 omgange hvor vi kørte sådan kom der en Aprilia kører op til os, han havde været af banen og var derfor bag os. Nu var det en kamp mellem os 3.
Vi lå nu og kæmpede om 28, 29 og 30. pladsen.
Resten af løbet var en intens kamp om pladserne, vi byttede placering hver omgang men jeg mistede pladsen hver gang vi kom ud på langsiden. Jeg måtte give alt hvad jeg kunne for at hænge på.
På sidste omgang lå jeg forrest men fik en forhjulsudskridning og så var de helt oppe bag mig, vi kom igennem et af de hurtige sving og ud af lige præcis det sving manglede jeg træk i forhold til de 2 andre og de kom forbi. Jeg lå lige bag dem og kom ud på langsiden lige efter dem men jeg manglede effekt selvom jeg lå i slipstreamen. Jeg måtte derfor tage til takke med en 30 plads.
Jeg er ikke helt tilfreds med weekenden, men det er svært at gøre det bedre når jeg har haft så mange problemer.
Det var en fed tur og en meget lærerig weekenden.